شرکت تخفیفات

مدتی است که شرکتی با نام تخفیفات یا همان ابر باشگاه اقتصادی تخفیفات در حال فعالیت است و سوالات و ابهامات زیادی را ایجاد کرده است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه فعالیت شرکت تخفیفات را بررسی کنیم. قبل از شروع این مطلب باید به این نکته اشاره کنم که نگارش بخش اعظمی از این مطلب ماهها قبل صورت گرفته و به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تا به الان انتشار آن به تعویق افتاده است.

طرح درآمدزایی و نحوه فعالیت شرکت تخفیفات

تخفیفات به صورت کلی بدین شکل عمل می کند که با تعدادی فروشگاه های سطح شهر طرف قرار داد می شود و از طرفی هم به بازاریابان خود کارت تخفیفی ارایه می دهد که از این پس بازاریابان با داشتن این کارت های تخفیف می توانند از فروشگاه های طرف قرار داد خرید کنند و تا چهل درصد یا بیشتر تخفیف دریافت کنند.

خب تا اینجای داستان چیز جدیدی نبوده چرا که قبلا با سیستم های تخفیف گروهی همچون نت برگ یا تخفیفان که تقریبا به همین شکل فعالیت می کردند آشنا بوده ایم. اما چیزی که باعث ایجاد ابهامات زیادی شده است قسمت بعدی عملکرد شرکت تخفیفات است.

تخفیفات این امکان را برای بازاریابان خود بوجود آورده که بتوانند از طریق شبکه سازی جدای دریافت تخفیف، کسب درآمد هم داشته باشند. البته در این شرکت شما می توانید فقط از تخفیف های رایگان این شرکت استفاده کنید و کسب درآمد نداشته باشید که این به خود شما بستگی دارد.

پلن درآمدی تخفیفات:

در وهله اول نحوه شبکه سازی در این سیستم به صورت دودویی یا همان باینری معروف است که هر شخص فقط می تواند دو سطح یک برای خود داشته باشد که البته افرادی می توانند شبکه سازی کنند که دارای جایگاه فعال باشند. شرکت تخفیفات برای افرادی که خواهان کسب درآمد(فعال شدن جایگاه) از این سیستم هستند چهار نوع قرارداد در نظر گرفته است:

  1. قرار داد نوع اول که ۱۲۵,۰۰۰ تومان است و در نتیجه این قرار داد شما ۵% از تخفیفات دریافت شده توسط مجموعه خود را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد. سقف پورسانت در این قرارداد شانزده میلیون و هشتصد هزار تومان است.(در ادامه مفصل تر پورسانت ها را توضیح خواهیم داد)
  2. قرار داد نوع دوم که ۲۵۰,۰۰۰ تومان است و در نتیجه این قرار داد شما ۵٫۵% از تخفیفات دریافت شده توسط مجموعه خود را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد. سقف پورسانت در این قرارداد ۳۴ میلیون تومان است.
  3. قرار داد نوع سوم که ۵۰۰,۰۰۰ تومان است و در نتیجه این قرار داد شما ۶% از تخفیفات دریافت شده توسط مجموعه خود را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد. سقف پورسانت در این قرارداد ۷۰ میلیون تومان است.
  4. قرار داد نوع دوم که ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان است و در نتیجه این قرار داد شما ۶٫۵% از تخفیفات دریافت شده توسط مجموعه خود را به عنوان پورسانت دریافت خواهید کرد. سقف پورسانت در این قرارداد ۱۹۰ میلیون تومان است.

برای توضیح نحوه پرداخت این پورسانت ها با ماهمراه باشید. ابتدا شما باید مشخص کنید که قصد دارید کدام نوع قرار داد را فعال کنید. برای مثال شخصی قصد دارد تا قرارداد نوع دوم را فعال کند تا بتواند به شبکه سازی بپردازد. برای فعال کردن جایگاه خود باید ۲۵۰ هزار تومان(قرار داد نوع دوم) از حجم تخفیف های دریافت شده خود را به همراه فاکتور آن ها به دفتر شرکت ارائه دهید. برای مثال شما به یکی از فروشگاه های پوشاک طرف قرار داد شرکت تخفیفات مراجعه می کنید و یک کت شلوار خریداری می کنید که قیمت آن یک میلیون تومان است و فروشگاه هم به شما ۳۰ درصد تخفیف می دهد که در واقع شما هفتصد هزار تومان پرداخت می کنید. حال مجموع تخفیف دریافتی شما ۳۰۰ هزار تومان است که می توانید ۲۵۰ هزار تومان آن را به شرکت پرداخت کنید و جایگاه خود را فعال کنید. پس از فعال شدن جایگاه امکان شبکه سازی برای شما فراهم می شود.

حال بسته به نوع قرار داد جایگاه شما میزان پورسانت دریافتی شما نیز متغیر است. فرض کنید که جایگاه شما از نوع سه است. حال از این پس هر شخصی که اقدام به فعال نمودن جایگاه خود در شبکه شما کند، شما ۶% درصد از هزینه پرداختی وی را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شخصی در سطح دهم شما وارد شد و اقدام به فعال کردن جایگاه خود از نوع قرارداد سوم کرد شما ۶% از پانصد هزارتومان وی را دریافت خواهید کرد. و البته همانطور که مشاهده می کنید هر قرار داد یک سقف درآمد دارد. در واقع اگر قرارداد شما از نوع سه باشد حداکثر پورسانت دریافتی شما ۳۴ میلیون می باشد.

خب تا اینجای کار به صورت کلی با فعالیت شرکت تخفیفات آشنا شدیم. در ادامه برای بررسی مباحث قانونی شرکت تخفیفات با ایرانیان ام ال ام همراه شوید.

مجوز شرکت ابر باشگاه اقتصادی تخفیفات

همانطور که بسیار واضح و مشخص است شرکت تخفیفات فعالیتش بازاریابی شبکه ایست. اینکه شرکتی فعالیتش بازاریابی شبکه ای محسوب شود یا خیر اصلا کار سختی نیست. اگر شما به افراد در ازا ارائه خدمات یا محصولات به صورت شبکه ای و چند سطحی (بیش از یک سطح) پورسانت پرداخت کنید در واقع شما یک شرکت بازاریابی شبکه ای محسوب می شوید و نیازمند اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای هستید.

متاسفانه در طی این چند ماه اخیر با افراد زیادی از فعالان این شرکت صحبت هایی داشتیم. صحبت هایی مبنی بر اینکه شرکت تخفیفات یک سیستم اینتر مارکت مدیری می باشد و یا اینکه تخفیفات به دلیل نداشتن یک محصول مشخص به داشتن مجوز بازاریابی شبکه ای نیازی ندارد و صحبت هایی از این دست.

بسیار واضح و مشخص است که این سیستم به دلیل ارائه خدمات و همچنین پرداخت پورسانت به صورت چندسطحی، فعالیتش بازاریابی شبکه ایست و استفاده از کلماتی همچون مارکت اینتر مدیاری و .. حقیقت را پنهان نمی کند.

نکته جالب و خنده دار این شرکت مجوز صنفی آن است :

مجوز تخفیفات

شرکت تخفیفات که در واقع نام اصلی آن اقتصادگستران میهن مهر است با مدیریت اقای مهدی اسمعیلی در حال فعالیت است. نکته طنزآمیز این مجوز رسته آن است که همانطور که مشاهده می فرمایید در واقع فعالیت شرکت تخفیفات “فعالیت های پایگاه اطلاع رسانی” می باشد.

حال سوالی که ما از این عزیزان داریم : عملکرد تخفیفات به بازاریابی شبکه ای بیشتر شبیه است یا فعالیت های پایگاه اطلاع رسانی ؟

توجه داشته باشید که ما در طی این چند ماه حتی نتوانستیم با دفتر و مسئولین شرکت ارتباط برقرار کنیم، چرا که آدرس مندرج در سایت (شیراز – خیابان قصرودشت) این شرکت تغییر کرده و هیچ راه ارتباطی با شرکت موجود نبود. حتی بسیاری از بازاریابان این شرکت از دادن آدرس شرکت خودداری می کردند.

ایرادات اساسی شرکت تخفیفات

یکی از استراتژی هایی که توسط تیم های حاضر در این شرکت صورت می گیرد استراتژی ثبت نام چندگانه است. از آنجایی که در سیستم تخفیفات شما امکان داشتن چند حساب کاربری را خواهید داشت، از این رو شما را تشویق می کنند تا چند حساب توسط خود فعال کنید یعنی یک شخص علاوه بر فعال کردن حساب خود چند حساب دیگر هم به عنوان سازمان فروش خود فعال می کند (مالکیت همه حساب ها توسط یک شخص است) تا با این کار بتوانند پورسانت بیشتری دریافت کنند. در واقع چند حساب فعال کردن برابر است با پرداخت پول بیشتر و خسارت بیشتر…

خسارت؟؟ ما یک محصول را خریداری می کنیم و تخفیف آن هم دریافت خواهیم کرد، حال خسارت در کجاست؟؟

ایراد بعدی این شرکت و فعالانش در این است که برای فعال کردن جایگاه خود باید در ابتدا با مبالغی در حدود پانصد هزار تومان تا سه میلیون تومان (و بیشتر) خرید هایی انجام دهند که هیچ نیازی به آن ها ندارند و عمدتا با هدف فعال شدن جایگاه این خرید ها صورت می گیرد.

و اما ایراد اساسی این شرکت در اشباع است. توجه داشته باشید در بازاریابی شبکه ای برای تولید پورسانت باید هر ماه خرید و فروشی صورت بگیرد تا پورسانتی تولید شود و همین امر یکی از عوامل جلوگیری از اشباع است. بسیاری از بازاریابان این شرکت عدم وجود خرید و فروش ماهیانه را یکی از مهمترین برتری های تخفیفات می دانند اما این عامل باعث می شود تا پورسانت شما را وابسته به ورودی های جدید کند که قطعا باعث اشبا در آینده می شود.

دلیل تاخیر انتشار این مقاله

مدت ها پیش فعالیت غیر قانونی این شرکت برای ما اثبات شده بود که در همان روز ها خبری مبنی بر عملکرد شرکت تخفیفات توسط ایران هشدار منتشر شد. بصورت کلی ایران هشدار نه این شرکت را تایید کرده و نه ان را غیرقانونی خطاب کرده بود. ایران هشدار که به عنوان یکی از رسانه های مرجع در حوزه آی تی و اطلاع رسانی می باشد همیشه موضع سخت و محکمی در قبال شرکت های غیر قانونی از خود نشان داده بود و همین عدم برخورد با این شرکت توسط ایران هشدار ما را دچار تردید ساخت. در آن زمان صحبت هایی مبنی بر اضافه شدن یک رسته جدید برای شرکت تخفیفات بود که با توجه به اعلامیه شماره ۹۰ وزارت صنعت معدن و تجارت پرونده شرکت تخفیفات رسما بسته شد. طی این اطلاعیه :

عضویت در سایر شرکت ها تحت هر عنوان که بصورت چند سطحی ( بیش از یک سطح) در قبال فروش کالا و یا خدمات (از قبیل ارائه کارت اعتباری، کوپن و یا تخفیفات) کمیسیون و پاداش پرداخت می کنند غیر قانونی  و دارای عواقب و مسئولیت های حقوقی و کیفری است.

نظرات و تجربایات شما می تواند به خوانندگان این مطلب کمک کند.

برچسب گذاری توسط , , , ,

2 دیدگاه در “شرکت تخفیفات

  1. متاسفم برای اینکه شماها که در بازاریابی شبکه ای فعالیت دارین چشم دیدن تخفیفات رو ندارین.چون در آینده ای نه چندان دور دست شرکت هایی مث بیز و پنبه ریز و نیوشاو… رو میشه.شما که انقدر از تخفیفات میگین واقعیت های حال حاضر بازاریابی شبکه ای رو هم بگین.از استراتژی های کثیف لیدرها گرفته تا پلن های سخت و ناکارامد و محصولات گران و بی کیفیت.از کجاش بگم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از توجهتون
      ما عضو هیچکدوم از این بازاریابی ها نیستیم,ولی دنبالشون رفتیم و تو این کارها آینده ای رو ندیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X